sobota, 11 lipca 2015

będzie nowy przekład Alicji!!!!!!!!!


Już nie mogę się doczekać. Wydawnictwo Wasowscy przygotowuje urodzinowe wydanie "Alicji w Krainie Czarów" w przekładzie Grzegorza Wasowskiego. Już sam tytuł: "Perypetie Alicji na Czarytorium", obiecuje rewolucję w samym tekście i wspaniałą czytelniczą ucztę.
Czytałam tłumaczenie pana Wasowskiego poematu Carrolla "Wyprawa na żmirłacza", więc jestem tej uczty pewna i czekam na nią z niecierpliwością.
O tłumaczeniu "Wyprawy..." pisałam w Księgogrodzie:
http://www.ksiegogrod.blogspot.com/2014/08/lewis-carroll-obawantura-przez.html

Porównywanie tłumaczeń "Alicji w Krainie Czarów" to jedno z najwspanialszych doświadczeń czytelniczych, jakie można sobie zafundować... Ale o tym chyba alicjanofilów przekonywać nie trzeba. Tym większa radość ogarnia mnie na perspektywę kolejnych porównań, a i nowe tłumaczenie pogłębi zapewne fascynację możliwościami i potencjałem językowym Krainy Czarów.

O nowej Alicji poczytać można na stronie wydawnictwa:
http://wasowscy.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=10&Itemid=117


Fotografię książki zaczerpnęłam w tej strony właśnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz